Portrætmaleri

Som en olie-maler, vil der komme et tidspunkt, at du vil blive bedt om at oprette et portræt. Eller måske har du altid ønsket at være kendt som en portrætmaler. Der er mange grunde til hvorfor portrætter er malet, mest som vedrører sitter, den person, hvis portræt, du vil male. Sitter ville sandsynligvis ønsker at etablere et image i offentligheden og du, som kunstneren, ville gøre klogt i at understrege status, udseende og personlighed.

Et portræt er også beregnet til at udforske kvaliteter af de sitter, som normalt ikke ville vise i hans eller hendes daglige aktiviteter. Og et portræt er lavet til at have en souvenir af en elsket en, der er enten fraværende eller døde.

Der er ingen rigtige måde at gøre et portræt. Og der er ingen idiotsikker teknik, der vil forsikre maler for at producere en lighed til sitter. Der er dog flere ting at huske når du maler et portræt.

De fleste Portrætmalere føler sig trygge i at sætte olie til at reklamere efter at de har gjort flere skitser af sitter. Tegne skitserne vil hjælpe dig med at forstå de ting, du ser, og hvordan til at oversætte dem til to-dimensionelle linjer.

Sommetider, du finder let strøg og nogle gange vil du opdage denne konstatering, at rigtige linje er vanskeligt. Ikke desto mindre, når du flytter den endelige lærred, Husk at bruge kridt bred skitser og blyanter til detaljerede skitser.

Normalt, er to tredjedele af lærred den maksimale grænse, at emnet kan dække. Men du skal ikke gøre dit emne for lille, at der ville være mange bred rum du ville blive hårdt pressede til at udfylde.

Sørg for, at kilden til lys vil falde på den sitter’s ansigt på en sådan måde at lys og skygger skænke styrke og soliditet til ansigt. Undgå så vidt muligt, tegning den fulde pålydende. I stedet fokusere på de udtryksfulde detaljer, såsom eye folder og munden.

I lighed med andre oliemalerier, du skal male skygger først, for at skabe en bred struktur. Næsen er det ideelle sted at begynde. Skygger bør have lignende farver med baggrunden. I områder hvor en skygge og lys mødes, omfatte et strejf af farve. Hvis du mener, at ansigtet mangler struktur, uddybe skyggerne. For at bringe kinder og hage frem, male i varme farver.

Mens du lægge vægt på baggrunden, skal du også huske, at baggrundene ikke bør være mere fremtrædende end emnet. Bruge forholdsvis neutrale nuancer.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *